Ampuni Diriku...

Thursday, October 23, 2008
Apabila kita bersahabat dan berkawan, pasti ada terlanjur bicara. Kita hanya insan biasa yang tidak terlepas daripada segala dosa-dosa. Wahai kawan-kawan, sahabat-sahabat sekalian, di kesempatan ini, saya ingin meminta maaf atas segala salah silap selama kita mengenali antara 1 sama lain. Saya tahu, kadang-kadang saya memang melampau dalam bertutur kata, terkasar perbuatan... Kepada yang pernah saya menyusahkan hidup anda, saya betul-betul minta maaf. Sebenarnya, saya 'disappeared mode' sebab saya rasa saya banyak dosa dengan orang, banyak dosa dengan Allah... Muhasabah diri. Saya mahu berubah... Kepada yang banyak membantu saya, terima kasih banyak-banyak. Kepada yang tidak dapat memaafkan saya, saya merayu agar diri ini dimaafkan. Tolong sangat-sangat... Saya betul-betul mahu berubah kepada yang lebih baik...
Ya Allah, ampuni diriku ini,
Yang sering leka dengan dosa-dosa,
Tidak kuterdaya menahan siksa-Mu,
Ya Allah pimpini diriku...

Seandainya kupergi dulu,
Kuharap keampunan seluruh semesta...SK

0 comments: