SPE-UTM Election

Wednesday, January 21, 2009
SPE-UTM adalah singkatan bagi Soceity of Petroleum Engineers UTM. Saya bertanding untuk jawatan yang diperuntukan pada 14 Januari yang lalu. Saja suka-suka mahu bertanding. Bukan apa, sejak dibuka semester yang baru, saya telah melepaskan beberapa jawatan di kelab-kelab yang saya sertai. Sekiranya tidak mempunyai jawatan dalam kelab, maka kurang la kerja saya. Apabila kerja sudah kurang, keadaan akan menjadi bosan. Bagi saya, kesibukan berpersatuan itu penting kerana apabila saya sibuk, saya akan sedaya upaya menyusun jadual dengan baik untuk membahagikan waktu belajar. Sekiranya saya tidak sibuk, saya biasanya akan hanya menonton filem ataupun tidur... Namun, Allah itu Maha Tahu segala-galanya. Saya ditakdirkan kalah. Walaubagaimanapu, sebelum hantar borang untuk bertanding sudah dibuat solat hajat. Jadi, saya hanya bertawakkal kepada-Nya... Tidak mengapa. Saya akan pastikan azam baru saya tidak terkubur dengan mudah! Ya Allah, bantulah hamba-Mu ini...SK

2 comments:

  1. mfk said...:

    tidak mengapa
    setiap apa yang berlaku, ade hikmah disebaliknya...
    semoga azam baru terus dikejar & dilaksanakan

  1. alchemy said...:

    InsyaAllah... thanx