Alahai...

Thursday, January 29, 2009
Balik cuti sempena Tahun Baru Cina ni sampai hari sabtu. Sebenarnya, semasa makan di dapur, mak bertanya kepada saya mahu balik ke UTM bila. Saya jawab mungkin hari khamis sebab tugasan melambak. Tuan punya badan pulang ke rumah tapi hatinya tertinggal di UTM. Kemudian di keesokan hari, saya pun pergilah ke terminal bas klang sentral untuk membeli tiket... Maka, saya membuat keputusan untuk pulang ke UTM pada hari sabtu. Pulang ke rumah, mak cuma bertanya bas pukul berapa. Saya jawab 930 pagi tanpa memberitahu bila harinya. Bagi yang belum mengetahui, terminal bas klang telah berpindah ke terminal bas Klang Sentral di Jalan Meru. Berhadapan Tesco baru di Setia Alam. Agak jauh dari terminal asal tetapi lebih dekat dengan rumah.

Pagi tadi, saya berasa pelik mengapa mak memanggil saya dan bertanya sudah mandi ke belum. Saya jawab belum. Kemudian saya turun dan membasuh tangan mahu bersarapan. Mak bertanya lagi bas pukul berapa. Saya jawab balik UTM hari sabtu! Hahaha... Adui... Salah faham. Mak sedang siapkan bekal Abah pula sedang bersiap-siap mahu menghantar saya ke terminal bas sebab biasanya abah yang hantar... Alahai, tidak mengapalah...

Tugasan yang banyak-banyak tu saya ada bawa pulang. Namun tidak dapat diselesaikan kerana mungkin saya belum lagi memahami. 3 hari 3 malam tidak siap-siap. 8 soalan saja... Adoi. Tidak apalah... Harap-harap dapat ilham menjawab soalan-soalan itu di dalam mimpi...SK

0 comments: